Hafta Sonu, Pancar ve Keçi Peyniri

Ah sevgili okur, yine parmaklarım klavyeye gitmedi uzun süre. Yaz geçti, okul açıldı, seyehate çıkıldı. Tez yazmak, deney yapmak ve bazen de motive olmak için uğraşıp durdum. Ağustosta bir hafta evde oturup, sadece, televizyon izleyip kitap okudum. Canım hiçbir şey yapmak istemedi. Bu arada Game of Throns’un dört kitabını bitirdim. Şimdi beşinciyi okuyorum. Food Network izleyip beğendiğim tarifleri denedim. Sizinle paylaşmaya değer bir tarife rastlamadım televizyonda henüz; ama benim sürekli yaptığım ve yiyenlerin çok beğendiği başka yemek tarifleri var sırada. Ben yazmadıkça birikiyor bunlar.

Bu hafta sonu, yeni evimize yerleşmemizin şerefine, arkadaşlarımızı kahvaltıya çağırdık. Ben bloğumun fotoğrafında gördüğünüz kişi yaptım. Kişe ek olarak da yaban mersinli, böğürtlenli, ahu dudulu kek ve domatesli pay yaptım. Kişin tarifini de sizinle paylaşmak istiyorum; ama ilk fırsatta size domatesli payın tarifini vereceğim. Zira payın tadı aklımdan çıkmıyor. Benim yaptıklarıma ek olarak, misafirler de bir şeyler getirdiler. Yasemin ve Yiğit bir meyveli turta, Damineh ve Frank makarna salatası ve kurabiye; Eylem ve Eray beyaz peynirli bir kek, Tom ve Shay soğanlı turta getirdiler. Stephen S., vakti olup da bir şeyler yapamadığı için, bir pastaneden, değişik çeşitte çörekler alıp getirdi. Mimosalar içildi. Her şey çok lezzetliydi. O telaş içinde fotoğraf çekmek aklıma gelmedi.

Hafat sonu geride kaldı malesef. Şimdi tekrar ofisimdeyim ve yapmam gereken çok iş var. Tezim yavaş yavaş şekilleniyor. Tezimin yarısını yazmış durumdayım. Tabi bu yazdıklarımın üzerinde yine çalışmam gerekiyor; ama en azında elimde somut bir taslak var. Bundan sonrası daha kolay olacak diyebilseydim keşke; ama hayatımdaki yeni gelişmeler işleri yavaşlatacak sanırım.

İşler bu derece yoğunken, yemek yapmak için zaman kalmıyor. Bazen güzel bir sandviç de sıcak bir yemeğin yerini tutabiliyor. Pancarlı* sandviç, böyle yoğun zamanlarda hem tatmin edici hem de kolay bir seçenek benim için.

*Ben markette dört mevsim kırmızı pancar bulabiliyorum burada. Pancar turşusu da kullanabilirsiniz bu tarif için. Eğer turşu kullanıyorsanız balsamik sirkeye gerek yok.

İçindekiler:

–  Fransız bageti (ya da istediğiniz herahngi bir sandviç ekmeği)

–  Keçi peyniri

–  Bir tane, küçük ya da orta boy kırmızı pancar

–  Bir avuç dolusu roka

–   Bir yemek kaşığı balsamik sirke

–   Yarım yemek kaşığı zeytin yağı

Yapılışı:

Fırınınızı 190°C’ye (375°F) ısıtın. Pancarı yıkayarak iyice temizleyin. Yıkadığınız pancarı, genişçe bir folyonun üzerine koyup, üzerine, yarım yemek kaşığı zeytin yağını dökün.

Folyoyu, zarf gibi kapatarak, pancarı iyice sarmalayın.  Isınmış fırına, folyoya sardığınız pancarı koyun ve 30 dakika pişirin.

Bir çatalla, pancarın pişip pişmediğini kontrol edin. Çatalın, rahatça pancara saplanması gerekiyor. Pancar büyükse, pişirme süresi de uzun oluyor.

Pişmiş pancarı fırından çıkarın ve elinizi yakmayacak sıcaklığa geldiğinde, pancarın kabuğunu bir bıçakla soyun ve pancarı dilimleyin.

Dilimlediğiniz pancarların üzerine balsamik sirke dökün.

Bir pancarla iki sandviç yapabilirsiniz. Sandviç ekmeğinin arasına keçi peynirini bolca sürün.

Pancarları ve rokaları da ekmeğin arasına koyun ve afiyetle yiyin.

Leave a comment