Tez ve Kurabiye

Memleket maceram biteli iki buçuk hafta oldu. Ne macera ama! Önce anneannemin kalça kemiği kırıldı. Ameliyat oldu. Geçtiğimiz pazartesi taburcu oldu. Annem de hastanede onunla kaldı iki hafta boyunca. O da çok yoruldu. Anneannemin ameliyatından önce hem eşim hastalandı hem ben hastalandım. İkimizin de ateşi çıktı. Ben iğne yaptırmak zorunda kaldım. Üniversite yıllarımdan beri hiç bu kadar ağır bir grip geçirmemiştim. Anneannemin haline üzülen dedemi bir dalgınlıktır aldı. Ocağı yakıp su ısıtmak isterken üzerindeki kıyafet alev aldı ve dedem bunu hemen farketmedi. Neyse ki, olan sadece kıyafetlerine oldu. Bu kazayı yanıksız atlattı… Uzun lafın kısası, bir kara bulut peşimizi bırakmadı biz oradayken. Neyse ki her şey yavaş yavaş yoluna giriyor.

Amerika’ya döndüğümden beri çok yoğunum. Tezimi yazmaya başladım; ama nasıl gittiğini doktora, mastır tezi, ödev, proje vesaire yazmış, yazan herkes bilir. Bir-iki cümle yazıp maillerime bakıyorum. O günün Crossfit egzersizi neymiş, bugün bloğa ne yazmışlar diye kontrol ediyorum (yaklaşık dört-beş kez). Sonra Piccsy‘deki resimlere bakıyorum. Tekrar maillerimi kontrol ediyorum. Bir-iki cümle daha yazıyorum. Sonra hooop Uncle Beefy yeni bir şeyler yazmış mı diye bakıyorum. Anlayacağınız iki haftadır sadece dört paragraf yazabildim. Bu işin bir kolayı, üretkenliği arttıran bir yol var mıdır? Önerileriniz varsa lütfen paylaşın. Benim gibi çalışma disiplini olmayan birini yola sokmak da kolay değil tabi.

Bu arada evde yemek yapmaya da ara vermiştim. Paylaşmak istediğim tarifler var sizinle; ama bir türlü elim klavyeye gitmedi. Nihayet bugün, iki haftadır yapmayı planladığım kurabiyeleri yaptım. Eşimin kuzeni Austin dün bize geldi bira yapmak için. Dün geç saate kadar bira yapımıyla uğraştılar.

Austin ve Lupin

Bu sabah beraber kahvaltı ettik. Stephen bir arkadaşıyla buluştu. Austin ve ben de evde çalışmaya çalıştık (Austin de doktora öğrencisi). Ben çalışamayacağımı anlayınca kurabiye yapmaya karar verdim ve Austin de bana yardım etti. Fotoğrafların bir kısmını da o çekti.

Lupin de yardımlarını eksik etmedi

Bu kurabiyeler çok lezzetli, kurabiyelerin yapımı çok kolay. Pişirme süresi de on iki dakika.

Çikolatalı Kurabiye

Fine Cooking: Holiday Baking‘den

İçindekiler:

– 3/4 su bardağı un

– 1/2 su bardağı şekersiz kakao

– 1/2 su bardağı ve 1 yemek kaşığı şeker

– 1/8 çay kaşığı karbonat

– 1/8 çay kaşığı tuz

– Yedi yemek kaşığı (71 gr.) tereyağı, oda sıcaklığına getirilmiş

– Yarım paket toz vanilya ya da 1/2 çay kaşığı vanilya özü

– 1 1/2 yemek kaşığı tam yağlı süt, eğer toz vanilya kullanıyorsanız iki yemek kaşığı süt

– 2/3 su bardağı az dövülmüş ceviz

– 1/2 su bardağı bitter çikolata (küçük parçalara ayrılmış)

– 1/2 su bardağı kuru yabanmersini (aktarlarda satılıyor. Aslında aktarlarda yabanmersini diye satılan şey, rengi kırmızı, İngilizcede cranberry denilen meyve. Yabanmersini aslında blueberry. Bu tarif aslında kuru vişneyle de yapılabiliyor.)

Yapılışı

Fırınınızı 177° C’ye (350° F) ısıtın. Tepsinizin içine parşömen kağıdı koyun ki kurabiyeler tepsiye yapışmasın. Bir mutfak robotunda ya da büyük bir kasede un, kakao, şeker, karbonat ve tuzu iyice karıştırın. Eğer toz vanilya kullanıyorsanız onu da ekleyin.

Tereyağını ufak parçalara bölüp robotun içine ya da kaseye atıp biraz daha karıştırın.

Eğer vanilya özü kullanıyorsanız, vanilya özünü ve sütü bir kapta karıştırıp, çalışır haldeki robotun içine dökün ve topaklar oluşuncaya kadar karıştırın.

Ya da elinizle karıştırdığınız karışıma ekleyip yoğurmaya devam edin.

Karışımı robottan bir kaseye aktarıp elinizle malzemelerin iyice karışmasını sağlayın.

Elde ettiğiniz hamurun içine yabanmersinlerini, çikolata parçacıklarını ve cevizleri ekleyin ve yoğurun.

Bu hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp, bu parçaları şekillendirip tepsiye dizin.

Fırında altı dakika pişirin. Tepsiyi 180° çevirip altı dakika daha pişirin. Fırından çıkardığınız kurabiyeleri on dakika kadar soğuttuktan sonra yiyebilirsiniz.

5 Comments (+add yours?)

  1. Nur
    Jan 29, 2012 @ 20:40:40

    2 sene once ben bu tezi bir aya kalmaz bitiririm diyerek baslayip doktorasinin 6. senesinde hala literatur taramasi yapmasi gereken birisi olarak kurabiye tarifine bayildim 🙂 Gercekten de tam bizlik. Kolay, kisa sureli ve enfes… Ellerine saglik, en kisa surede deneyecegim.

    Ayrica hepinize cok gecmis olsun Serapcim. Umarim anneannenin durumu iyidir simdi.

    Reply

  2. seyiell
    Jan 30, 2012 @ 05:49:36

    Nur’cuğum çok tesekkur ederim. Anneannemin durumu iyi. Doğal olarak biraz ağrısı var.

    Bu tez insanı verem eder bence. Ben bu yaz bitirmeye hevesliyim; ama böyle gidersem biraz zor. Hepimize çok kolay gelsin!

    Reply

  3. Banu Bingör
    Mar 18, 2012 @ 23:57:37

    Tüm talihsizlikler için geçmiş olsun, tekrarı olmasın dilerim.
    Tezini yatır yapmış, evliya tayfasına katmış biri olaral diyebilirim ki belki de en doğrusu, zaman kaybettirecek şeylerden uzak durmak. Önümüzdeki sene ben de kaldığım yerden yeniden başlamayı planlıyorum. Hedefe konsantre olmak gerekiyor sanırım. Her türlü zor iş. Kolay gelsin!

    Reply

  4. seyiell
    May 09, 2012 @ 10:09:10

    Merhaba Banu, çok teşekkür ederim. Geç cevap yazdığım için üzgünüm. Yakinda yeni bir yazı yazıp neden uzun süredir ortalarda olmadığımdan bahsedeceğim.

    Reply

  5. zeymuran
    May 25, 2012 @ 00:46:30

    harıka olmus kurabıye nefıs gorunuyor ellerınıze sağlık

    Reply

Leave a Reply

