Pasifik’ten Yazıyorum

Batı kıyısının beni mutlu ettiğinden bahsetmiştim. Şimdi Pasifik’in kıyısında bir kafede yeni bilgisayarımda yazıyorum. Hava çok güzel. San Diego’dayım. Denize nazır otel odamda akşamları güneşin batışını izliyorum keyifle. Keşke Boston’ın soğuna, karmaşasına dönmek zorunda olmasam diye düşünüyorum her dakika. Burada kalsam olmaz mı? İşi boşlasam, doktorayı bıraksam? Olmaz sanırım yüzüp de kuyruğuna gelince. Şurada kaldı altı ay Stephen’ın okulunun bitmesine. Ben de onun mezuniyetinden bir, bilemediniz iki ay sonra doktora tezimi savunacağım. Sonra ver elini yeni hayat.

Odamın Pasifik manzarası

Bu sabah sahil kenarında yürürken aklımın bir köşesi hep gelecek kaygılarımla meşguldü. Doktoramı alınca ne yapmak istiyorum diye sorup duruyorum kendime. Bilimle uğraşmak, araştırma yapmak beni mutlu ediyor; ama akademide olmaktan çok bunaldım.  Çok çalışıyorum. Hayatımdan stres eksik olmuyor. Üstelik doktora öğrencisi maaşıyla yaşamaktan da sıkıldım. Çözümü özel sektörde çalışmakta mı arasam?

Monarch Plajı

Gün batımı

Her neyse, benim kariyer kaygılarımı bir tarafa bırakırsak, bu yazının asıl konusuna gelebiliriz: Ton balığı mafinleri (Tuna Muffins). Geçtiğimiz yaz, biraz anı, biraz yemek kitabı kıvamındaki “A Homemade Life“ı okuyordum okula gidip gelirken. Molly Wizenberg, hayatından kesitler anlatıyor bu kitapta ve en sevdiği yemek tariflerini paylaşıyor. Her sabah, köpeğim Lupin’i köpek kreşine bıraktıktan sonra otobüse atladığımda, o gün tarifini okuduğum yemeği yapmaya niyetleniyordum; ama akşamın yorgunluğuyla genelde vazgeçiyordum yemek yapmaktan. Ton balığı mafinlerini görünce bir sabah, hemen malzemelerine ve yapılışına bir göz attım. Oldukça kolay gözüktü gözüme. Eve gelince hemen sıvadım kollarımı. İşim bitip de mafinleri fırına verince sonucun ne olacağından açıkçası pek emin değildim. Mafinler fırına girdikten yaklaşık beş dakika sonra ortalığı çok güzel bir koku sardı. On beş dakika sonra da mafinler pişmişti. Mafinleri kalıplarından çıkardım ve hemen tadına baktım. O gün bugündür de her fırsatta yapıyorum bu mafinleri. Şu ana kadar kimseden iltifat almadığım olmadı bu tarifle.

Ton Mafinleri

İçindekiler:

– Bir orta boy konserve ton balığı; yaklaşık 170gr. (suda olanından olsun, yağdakinden değil)

– 1/4 su bardağı ince kıyılmış kuru soğan (Amerika’dakiler için: Su bardağı = cup)

– Bir su bardağı ince rendelenmiş gravyer peyniri (Kars gravyeri olur. Ben denemedim; ama eski kaşar da olur bence)

– Üç yemek kaşığı domates salçası (Amerika’dakiler için: Yemek kaşığı =  table spoon)

– Üç yumurta

– 1/4 çay kaşığı tuz (Amerikadakiler için: Çay kaşığı = tea spoon)

– İki yemek kaşığı ince kıyılmış maydanoz (Italian parsley)

– 1/3 su bardağı tam yağlı süzme yoğurt. Eğer Türkiye’de bulabilirseniz veya Amerika’daysanız yoğurt yerine creme fraiche kullanın. Süzme yoğurdunuz yoksa tam yağlı yoğurdu bir tülbente koyup mutfak lavabosunun üzerinde bir yere asın. Yarım saat kadar sonra suyu süzülmüş olacak. Önemli olan yoğurdun ekşi olmaması.

Yapılışı:

Fırınınızı 160 C°’ye (325 F°) ayarlayın. Mafin kalıbınızda sekiz bölmeyi iyice yağlayıp kalıbı kenera koyun. Orta boy bir kasede, suyu iyice süzülmüş ton balığını çatalla iyice ezin. En büyük parça 10 kuruştan küçük olsun.

Ezilmiş ton balığı

İçine, malzemelerin geri kalanını koyup iyice karıştırın. Karışımın rengi turuncu olacak.

Bu karışımı mafin kalıbının sekiz bölmesine eşit olarak bölün.

İyice ısınmış fırında 20-25 dakika ya da mafinlerin üstü kızarıncaya kadar pişirin. Fırından çıkardığınız mafinleri kalıbın içinde, tel ızgara üzerinde (fırının ızgarasını kullanabilirsiniz) beş dakika kadar bekletin.

Daha sonra, mafinlerin kenarlarının kalıptan ayrılmasını sağlamak için kalıpların kenarlarında bıçak gezdirin. Dikkatlice mafinleri kalıplarından çıkarın. Tel ızgaranın üzerinde on dakika bekletin. Mafinleri sıcak sıcak da yiyebilirsiniz, dolapta bekletip soğuk da yiyebilirsiniz. Ben daha çok soğuk olanını seviyorum.

Leave a Reply

